پارکت چوبی چیست؟

پارکت چوبی پوششی از جنس چوب طبیعی می باشد که در کف ساختمان و محوطه های داخلی خانه یا محل کار نصب و استفاده میشود.کلمه پارکت از کلمه فرانسوی Parchet به معنای فضای کوچک احاطه شده ، گرفته شده است. این نوع پوشش کف به عنوان سالم ترین کفپوش جهان از نظر سلامت و بهداشت و پاکیزگی شناخته می‌شود. پارکت چوبی طبیعی یکی از زیبا ترین و منحصر بفرد ترین پارکتها است. بعنوان یک متریال برای دیزاین داخلی، چوب یک گزینه سازگار با محیط زیست که به خانه هایتان شخصیت، گرما و راحتی را به ارمغان می آورد. یک کف چوبی واقعی به هر طراح داخلی کمک میکند تا زیبایی بی نظیر را در مهمترین مکان زندگی شما یعنی خانه شما ایجاد کند.

همه چیز در طول زمان تغییر می کند اما ارزش چوب و جذابیت آن بعنوان کف چوبی و در گذر زمان بی تغییر و پر انرژی می ماند. جنس چوب استفاده شده در پارکت چوبی براساس عوامل مختلف تعیین میشود . برای پارکت چوبی عموما از چوب هایی مانند چوب درخت راش، چوب درخت بلوط، چوب درخت گردو، چوب درخت افرا، چوب درخت زبان گنجشک استفاده میشود . پارکت های چوبی همگی از چوب طبیعی ساخته میشوند و به دلیل استفاده از چوب طبیعی دامنه انتخاب گسترده ای را با قیمت و کیفیت مختلف برای علاقمندان به ارمغان می آورد.  پارکت ها در سیستم های قدیمی تر عموما شامل قطعات متعددی بودند که حتما با چسب به یکدیگر و کف متصل میشدند اما در سال های اخیر پارکت ها به صورت کلیکی در یکدیگر قفل میشوند.

پارکت های چوب صنعت سرای چوب راش بدلیل دوام و ثبات ابعاد آن در بازار منحصر بفرد است. این پارکت های سه لایه شامل سه لایه همپوشانی شده است که هرکدام از چوب های واقعی ساخته شده اند و موجب تقویت لایه های دیگر میشود.

ساخت منحصر بفرد طراحی شده آن برای استحکام بیشتر بوده و طوریست که تغییرات ابعادی آن را در طول زمان به حداقل ممکن رسانده است. ثبات و دوام ابعاد کف های چوب تحت تأثیر مستقیم رطوبت موجود در چوب که در طی فرایند تولید در حد مطلوب تنظیم شده است ارتباط دارد.

وجود قفل ها و شیارهای چهار طرفه در پارکت ها باعث نصب آسان تر و سریع تر آن ها می شود.

کف در چوب بعنوان کف شناور نصب می شوند، تخته ها به واسطه سیستم فاق و زبانه بهم متصل می شوند. همچنین بمنظور تضمین مقاومت سایشی استثنایی سطح رویه پارکت ها با شش دست بالا ترین تکنولوژی نانو الکل پوشانده شده که یک لایه امن بر روی آن ایجاد کرده است.

Call Now Buttonمشاوره رایگان (کلیک کنید)