بازسازی و نوسازی ساختمان به عملیاتی گفته می شود که برای جلوه بخشیدن به ساختمان های قدیمی و بی روح که با گذشت سال ها از ساختشان جذابیت اولیه خود را از دست داده اند انجام می شود. ساخت و سازهای غیر اصولی باعث شده است ساختمان ها قبل از سپری کردن عمر مفید خود فرسوده شده و ظاهر اولیه خود را از دست بدهند و از این رو نیاز به بازسازی و نوسازی داشته باشند.

از آنجایی که هزینه های ساخت و ساز بسیار بیشتر از هزینه نوسازی و بازسازی ساختمان است برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت و زمان بهتر است قبل از اقدام به تخریب ساختمان از متخصصین و مهندسین معماری بخواهید تا ویژگی های بنا را بررسی نمایند تا در صورت امکان بازسازی، بازسازی ساختمان بدون وارد شدن آسیب به بنا صورت گیرد و در کمترین زمان شاهد تغییر و تحولاتی در ساختمانتان باشد.

فرق بازسازی و نوسازی چیست؟
بازسازی به معنای تعمیر و تغییر دادن قسمتهای مختلف یک بنا است که دارای بافتی فرسوده و قدیمی هستند. در بازسازی اقداماتی فنی برای زنده نگه داشتن بنا و افزایش دوام آن صورت می گیرد. به طور کلی ازسازی به معنای مرمت و تعمییر یک ساختمان می باشد.

نوسازی به معنای تعمیر نماهای داخلی ساختمان است و به اقداماتی همچون نصب کاغذ دیواری، سقف کاذب ، سخت المان هایی مثل انواع آبنما و دیوار سبز و… گفته می شود که در نتیجه آن ساختارهای قدیمی ساختمان جای خود را به ساختارهای نو میدهند. در تعریف کلی نوسازی به معنای نو کردن است و پس از نوسازی بنای قدیمی بصورت نو خودنمایی میکند.

چرا بازسازی و نوسازی آپارتمان ها و ویلاها؟

اگر بودجه کمی برای خرید خانه یا ویلا دارید ، خرید یک واحد آپارتمان مسکونی یا یک ویلای قدیمی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارد نسبت به آپارتمان و ویلای نوساز برای شما بصرفه تر خواهد بود. با مصالحی که امروزه برای بازسازی استفاده می شود می توان بنا را به راحتی و با هزینه های کم مطابق با نیاز مشتری بازسازی نمود .

علاوه بر این بازسازی و نوسازی باعث افزایش ارزش افزوده بنا خواهد شد و به دلیل افزایش عمر ملک مورد نظر از لحاظ قیمت گذاری با  ارزش تر می شود.

Call Now Buttonمشاوره رایگان (کلیک کنید)